Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

Îmi pare rău pentru acest student

Linda SilvermanÎn timpul conferinței lui Florin Colceag de acum două săptămâni, s-a pronunțat numele: Linda Silverman. Mi-am notat în carnețel numele cu comentariul: „a căutat pe google și n-a găsit nimic. Oare despre ce este vorba?”. Weekendul trecut am căutat despre ea, așa cum am făcut pentru multe alte cuvinte cheie învățate sau auzite în conferință, și-am aflat că este psiholog specializată în diferențele de învățare și este fondatoarea Gifted Development Center, unde au fost evaluați mai mult de 6000 de copii. A folosit pentru prima data termenul de elev vizual-spațial în 1981, și de atunci, Linda continuă să dezvolte tehnici, metode de identificare și îmbunătățirea strategiilor de predare.

Bingo! Așa mi-am îmbogățit lista de cărți pe care le voi citi în acest an cu Upside-down brilliance: the visual-spatial learner. Dacă vreau să mă implic mai mult în educație, vreau s-o fac conform principiilor pe care le-am urmat și până acum: studiu, practică, studiu, practică,…. neapărat fără certificare și cu certitudinea de a înțelege și de a nu mă lua după nimeni în afară de propriile mele convingeri. Deja am o listă impresionantă de resurse de studiu. Îmi place!

Până una-alta, vă invit să vizionați prezentarea de mai jos în care se dezbat variate probleme legate de evaluarea profilului de inteligență, în special cele pe scara Wechsler, și, cu toate că abia acum învăț despre copii talentați și diversele tehnici și metode de stimularea inteligenței lor, discursul Lindei îmi confirmă necesitatea evaluării centrate pe individ și nu pe standarde.


De ce? Tocmai pentru a evita momentele în care voi spune: „îmi pare rău pentru acest student”, așa cum veți observa pe la mijlocul înregistrării, fie că va fi vorba despre copiii mei sau, sper eu, ai altora.

Cornel FătulescuDacă doriți să aflați mai multe despre mine, Cornel Fătulescu, sau proiectele în care sunt implicat, vă invit să mă descoperiți și ca Chief Platform Officer la Pentalog, să mă urmăriți pe Facebook, ca investitor la wanttolearn, să citiți unul dintre primele articole despre mine și să mă contactați urmând ghidul de pe pagina de contact.

Acest articol a fost citit de 2111 ori