Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

Etichetă: definiția unei cerințe finalizate

Angajamentul față de perimetrul funcțional stabilit în Planificarea Sprintului

Pentru mine, orice element din Scrum, Kanban, Agile trebuie supus criticii. Nu există adevăr incontestabil, și chiar și cele mai luminate minți ale lumii pot greși în procesul lor de învățare. Una din tezele principale din Scrum este angajamentul făcut de echipă în Planificarea Sprintului. Cred că ideea de „commitment” este supralicitată. Angajamentul este pe înțelesul tuturor, dar mai ales pe înțelesul Scrum…

Alte diferențe dintre Scrum și Kanban. PDCA sau PDCASA sau PDSA?

Ciclul de ameliorare continuă PDCA (Plan + Do + Check + Act) a fost creat de Walter A. Shewhart, fiind dezvoltat și promovat ulterior de către W. Edwards Deming. Cele două modele, PDSA și PDCA, sunt similare și se bazează pe metoda științifică creată de Francis Bacon. Conform wikipedia, PDCA este rezultatul preferinței japonezilor pentru această prescurtare, însă ulterior Deming a înlocuit Check cu Study argumentând că…

Ultimul sprint – un rău necesar

În continuarea articolului „Diavolul este în detalii”. De ce avem nevoie de definiția unei cerințe finalizate am vorbit deja. La fel am vorbit și despre definiția unei iterații sau a unei livrări finalizate. Merită să mai zăbovim un pic asupra numărului de definiții. Este important de reținut că în ghidul Scrum este menționată o singură definiție atât pentru finalizarea cerințelor, cât și pentru finalizarea incrementului. Atunci…

Ce este factorul de concentrare?

În continuarea articolului „Diavolul este în detalii”. Am învățat despre definițiile cerințelor și iterațiilor pregătite sau finalizate, subiecte despre care am început să scriu pornind de la nevoia obținerii unor estimări pertinente. Bineînțeles că interesul acestor definiții nu ține doar de obținerea unui buget, dar era important de știut că aceste elemente pot face diferența dintre un buget redus și un buget adecvat.…

Diavolul este în detalii

În continuarea articolului „Definiția unei cerințe pregătite și alte definiții”. Mai țineți minte exemplul echipei din articolul despre estimări absolute? Multe lucruri au trebuit corectate în acel proiect, printre care și încrederea responsabilului de produs în dezvoltatori. Cu un pic de ajutor, echipa a conștientizat că cerințele erau prea vagi și prea mari, dar nu era capabilă să negocieze acest aspect. M-am documentat un pic legat…

Definiția unei cerințe pregătite și alte definiții

În continuarea articolului „Definiția unei cerințe finalizate”. Până când echipa de dezvoltare ajunge să lucreze la o cerință, acea cerință trebuie să fie pregătită, conform exemplului din rolul tabloului kanban în comunitățile de interes.  Dar când știm dacă o cerință este pregătită? Unele echipe obișnuiesc să-și îmbogățească definiția unei cerințe finalizate cu alte criterii pentru responsabilul de produs: Cerința descrisă în formatul User Story…

Definiția unei cerințe finalizate

În continuarea articolului „De la estimări relative la buget și un plan”. Ca estimarea să fie pertinentă, câteva elemente trebuie clarificate. În primul rând, este necesar să înțelegem cu toții același lucru înainte să ne jucăm cu cifrele. Când vorbim despre o cerință estimată, răspundem la întrebarea: când va fi gata? (ciclul de terminare al cerinței) sau care este efortul pe care-l vom consuma? (efortul de terminare…

Estimări în valori absolute sau relative?

În continuarea articolului „În grafic”. Când Corneluș avea 3 anișori, am construit un zid din lego și l-am rugat să-mi spună cât este de mare. Mi-a răspuns că zidul este cât el de mare. În altă zi am construit un zid mai mic și l-am întrebat din nou. Primul răspuns a fost doar că e un zid mare. Am repetat întrebarea, și mi-a…