La o discuție și-o cafea, pe marginea Hudson-ului, i-am dat o listă de variabile cu care să creeze bucla de cauzalitate, așa cum o vedea el. Am folosit exact aceleași variabile pe care le-am folosit în articolul Gestiunea echipei din perspectiva relațiilor dintre indivizi: Șepcile feedbackului și satisfacția clientului
Etichetă: Agile
Lecție despre performanță pentru toți, în special pentru manageri și antreprenori
Am mai scris despre limitarea cantității de muncă pentru evitarea saturării globale sau locale a sistemului. Sunt atât de multe motive bune care să descurajeze lucrul pe mai multe activități în paralel…Știința și practica spun un lucru, businessul face altceva. Săptămâna aceasta am avut patru discuții, în contexte foarte diferite, tocmai despre acest subiect. Toată lumea pare să fie de acord și…
Gânduri despre oamenii ocupați. Nu am timp!
De îndată ce m-am întors în țară, mi-am continuat maratonul cu o primă zi de curs despre valorile și principiile agile pentru un client din S.U.A. Când am vorbit despre utilitate și valoare de business, acesta mi-a împărtășit rezultatul unei analize prezentate recent direcțiunii. – Avem trei clase de cereri, spune CIO-ul: cele cu beneficii mari și imediate cele cu beneficii medii și pe termen lung ajustări minore,…
Discuție cu clientul
-A fost excelent cursul. Și noi care credeam că suntem agili. Acum îmi dau seama câte avem de schimbat. Vom începe cum ne-ai spus, de la valori. Întreaga firmă este agilă la voi? -Putem fi agili fără clienții noștri? -Corect. *** Multă energie pozitivă aici la Hanoi. Cin-Cin! Dacă doriți să aflați mai multe despre mine, Cornel Fătulescu, sau proiectele în care sunt…
Testul agilității. Care este gradul de asimilare a valorilor și principiilor agile?
Mă gândeam să fac un test care să permită organizațiilor să-și autoevalueze gradul de asimilare a agilității. Atât de confuză este ideea de agilitate încât cred că un astfel de test ar fi de mare interes. După treizeci de minute de reflexie am scris întrebările de mai jos: Toți membrii echipei pot răspunde ușor întrebărilor: unde sunteți? cât mai rămâne de făcut? ce se află în progres? ce…
Stimularea abilităților unui Scrum Master – Iași – Codecamp – 25 octombrie 2014
Sâmbăta trecută am fost la conferința codecamp unde am vorbit despre stimularea abilităților unui Scrum Master. Prezentarea a durat 45 de minute și a fost structurată astfel: scurtă introducere (de ce am ales acest subiect?), responsabilitățile Scrum Master-ului și abilitățile necesare, 30 de sfaturi practice, întrebări, concluzie. Esența prezentării consta din lecțiile pe care le-am învățat acasă, ca tată, și…
Maratonul de toamnă 23 octombrie-6 decembrie. Conferințe, cursuri și coaching despre Agile și Leadership.
Începând cu ziua de astăzi am intrat oficial în maratonul de toamnă. Voi vizita 10 orașe în 6 săptămâni și voi face doar seminarii, cursuri și coaching despre Agile și Leadership în tot acest timp: 23 octombrie – București 24-25 octombrie – Iași 28 octombrie – Hanoi 1-2 noiembrie – Seul 8-9 noiembrie – Singapore 10-13 noiembrie – București 14-15 noiembrie – Sofia 17-23 noiembrie – Brașov 24-29 noiembrie –…
Software funcţional înaintea documentaţiei vaste
În continuarea articolului „Indivizii și interacțiunea înaintea proceselor și uneltelor”. Exemplul din utilitatea documentației este unul fericit. Am auzit de proiecte în care s-a lucrat un an de zile doar la specificații. A rezultat un document de mai mult de trei mii de pagini pe care nimeni n-a putut să-l revizuiască integral. Acest lucru n-a împiedicat însă pe nimeni să valideze specificațiile și…
Câtă valoare aduce procesul nostru?
În continuarea articolului „Cât de performant este procesul? Value Stream Map”. Atât timp cât nu înțelegem cu toții același lucru prin valoare, sau valoare de business – din engleză: business value, ne este greu să îmbunătățim performanța sistemului. În Scaling Lean & Agile development, valoarea într-un proces este dată de suma acelor acțiuni sau gânduri care creează produsul și pentru care clientul…
Calitatea este cel mai important slogan al nostru!
În 2006 am avut șansa să lucrez alături de un client care m-a învățat multe din lucrurile despre care vorbesc astăzi. Benoit Gantaume, directorul tehnic din partea clientului, era un mare entuziast XP. Tipul era interlocutorul nostru principal. Nu prea înțelegeam eu despre ce vorbea el când venea vorba de Agile, însă cel mai ciudat aspect al colaborării noastre era faptul că nu aveam voie să acceptăm defecte. La…