Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

Etichetă: Agile

Antecedente, consecințe, penalizări și managementul performanței.

În continuarea articolului „Etichete și feedback”. „Teoriile noastre determină ce anume măsurăm”, spunea Einstein, subliniind incapacitatea noastră de a răsplăti ceea ce noi nu putem aprecia ca fiind important. Pornind de la aceste vorbe, dacă vrei să evaluezi cum gândește un manager, tot ce trebui să faci este să te uiți la cum măsoară performanța echipei sale. Viteza de dezvoltare este unul din indicatorii esențiali…

Cât de performant este procesul? Value Stream Map

În continuarea articolului „Niciun proces final. Care sunt diferențele dintre un proces empiric și unul definit?”. Cât de performant este procesul nostru? Ca să putem răspunde, trebuie să definim ce înseamnă performanță. De obicei, performanța este determinată de cele 4 nevoi: să livrăm cât mai mult, cu o durata a ciclului de producție cât mai scurtă, la o calitate cât mai mare, și eforturi…

Gânduri despre agilitate. Ce înseamnă să fim agili?

Tu ți-ai face propria casă în agile? mă întreabă cineva în interviu. Înțelesesem din discuțiile cu el, că întrebarea își avea originile într-o întrunire a unei comunități de agile din București, sau ceva legat de management, unde nu știu ce șef al unui PMO dintr-o celebră companie de IT și-a încheiat prelegerea cu „eu nu mi-aș construi o casă în agile”. Adică, cum se putea să greșească…

Diavolul este în detalii

În continuarea articolului „Definiția unei cerințe pregătite și alte definiții”. Mai țineți minte exemplul echipei din articolul despre estimări absolute? Multe lucruri au trebuit corectate în acel proiect, printre care și încrederea responsabilului de produs în dezvoltatori. Cu un pic de ajutor, echipa a conștientizat că cerințele erau prea vagi și prea mari, dar nu era capabilă să negocieze acest aspect. M-am documentat un pic legat…

Definiția unei cerințe pregătite și alte definiții

În continuarea articolului „Definiția unei cerințe finalizate”. Până când echipa de dezvoltare ajunge să lucreze la o cerință, acea cerință trebuie să fie pregătită, conform exemplului din rolul tabloului kanban în comunitățile de interes.  Dar când știm dacă o cerință este pregătită? Unele echipe obișnuiesc să-și îmbogățească definiția unei cerințe finalizate cu alte criterii pentru responsabilul de produs: Cerința descrisă în formatul User Story…

Definiția unei cerințe finalizate

În continuarea articolului „De la estimări relative la buget și un plan”. Ca estimarea să fie pertinentă, câteva elemente trebuie clarificate. În primul rând, este necesar să înțelegem cu toții același lucru înainte să ne jucăm cu cifrele. Când vorbim despre o cerință estimată, răspundem la întrebarea: când va fi gata? (ciclul de terminare al cerinței) sau care este efortul pe care-l vom consuma? (efortul de terminare…

Un mixt între estimările în valori absolute și cele relative

În continuarea articolului „De la estimări relative la buget și un plan”. O altă variantă, utilă îndeosebi când nu avem experiență încă cu noua echipă, este să estimăm în mod clasic valoarea punctului relativ sau a mărimilor de efort. Pornind de la aceeași listă cu cele 30 de cerințe din articolul trecut: 12 cerințe 7 cerințe 6 cerințe 3 cerințe 2 cerințe putem estima în ore,…

De la estimări relative la buget și un plan

În continuarea articolului „Vizualizarea estimărilor”. Într-un final am ajuns la cuantificarea estimărilor. Să presupunem că avem de realizat un produs al cărui comportament este definit inițial de către responsabilul de produs printr-o listă de 30 de cerințe. Echipa a estimat cerințele astfel:   însemnând: 12 cerințe 7 cerințe 6 cerințe 3 cerințe 2 cerințe Pentru a putea cuantifica elegant și simplu estimările putem adresa echipei următoarea…

Importanța strategiei

În continuarea articolului „Negocierea contractuală și regulile jocului”. Fie că vrem sau nu vrem, majoritatea proiectelor IT încep înaintea creării echipei. Era extraordinar să avem mereu oameni care să aștepte ideea noului proiect, și împreună cu ei să facem toate pregătirile: să creăm o viziune pe baza unor nevoi; să creăm obiectivele și o foaie de parcurs; să creăm o listă cu cerințele inițiale (ce nevoi va adresa produsul? care…