La o discuție și-o cafea, pe marginea Hudson-ului. I-am dat o listă de variabile cu care să creeze bucla de cauzalitate, așa cum o vedea el. Am folosit exact aceleași variabile din articolul Gestiunea echipei din perspectiva relațiilor dintre indivizi. Indiferent câte alte variabile ar mai fi putut exista, regula a fost să ne limităm doar la acestea. Deși s-ar putea să sune ciudat, doar calculatoarele ne stăteau la dispoziție pentru exercițiile de mai jos.
Dinamica „scăderii satisfacției client”
Când crește/scade | variabila | atunci crește/scade | variabila |
---|---|---|---|
scade – | satisfacția client | crește + | feedbackul negativ |
scade – | satisfacția client | scade – | feedbackul pozitiv |
crește + | feedbackul negativ | scade – | moralul echipei |
scade – | feedbackul pozitiv | scade – | moralul echipei |
scade – | moralul echipei | scade – | implicarea echipei |
scade – | moralul echipei | crește + | ostilitatea* |
crește + | ostilitatea echipei | cresc + | conflictele** |
cresc + | conflictele | scade – | satisfacția client |
scade – | implicarea echipei | scade – | atenția membrilor echipei |
scade – | atenția membrilor echipei | crește + | numărul de anomalii*** |
crește + | numărul de anomalii | scade – | satisfacția clientului |
*ostilitatea = opusul deschiderii echipei față de noile propuneri, colaborare și cam orice începe să solicite o schimbare
**conflictele = atât din interiorul echipei, inclusiv cu responsabilul de produs (adesea nefiind văzut ca membru al echipei), cât și cu exteriorul echipei
anomalii*** = din anglicescul, bugs
Dinamica „creșterii satisfacției client”
Când crește/scade | variabila | atunci crește/scade | variabila |
---|---|---|---|
crește + | satisfacția client | scade – | feedbackul negativ |
crește + | satisfacția client | crește + | feedbackul pozitiv |
crește + | feedbackul pozitiv | crește + | moralul echipei |
scade – | feedbackul negativ | crește + | moralul echipei |
crește + | moralul echipei | crește + | implicarea echipei |
crește + | moralul echipei | scade – | ostilitatea |
scade – | ostilitatea echipei | scad | conflictele |
scad – | conflictele | crește | satisfacția client |
crește + | implicarea echipei | crește + | atenția membrilor echipei |
crește + | atenția membrilor echipei | scade – | numărul de anomalii |
scade – | numărul de anomalii | crește + | satisfacția clientului |
Ca exercițiu de joacă, și pentru că nu ne-a plăcut forma diagramei, ne-am gândit să așezăm aceste variabile pe șapca Scrum Master-ului:
Cele două dinamici și șepcile feedbackului
Cred că am să păstrez reprezentarea aceasta drept „Șepcile feedbackului”:
Dacă doriți să aflați mai multe despre mine, Cornel Fătulescu, sau proiectele în care sunt implicat, vă invit să mă descoperiți și ca Chief Platform Officer la Pentalog, să mă urmăriți pe Facebook, ca investitor la wanttolearn, să citiți unul dintre primele articole despre mine și să mă contactați urmând ghidul de pe pagina de contact.
Acest articol a fost citit de 1832 ori