În continuarea articolului „Definiția unei cerințe finalizate”. Până când echipa de dezvoltare ajunge să lucreze la o cerință, acea cerință trebuie să fie pregătită, conform exemplului din rolul tabloului kanban în comunitățile de interes. Dar când știm dacă o cerință este pregătită? Unele echipe obișnuiesc să-și îmbogățească definiția unei cerințe finalizate cu alte criterii pentru responsabilul de produs: Cerința descrisă în formatul User Story…
Etichetă: management vizual
Vizualizarea estimărilor
În continuarea articolului „De ce numerele Fibonacci?”. Înainte să continui cu cuantificarea despre care vorbeam în articolul „De ce numerele Fibonacci?”, vreau să mai descriu un procedeu care s-a dovedit a fi util în procesul de estimare. Atunci când explicam despre cum ne poate servi votul în alinierea membrilor echipei utilizând planificarea Poker (planning poker),de dragul exemplului, am omis să spun că mai întâi se alege un etalon la care ne raportăm…
Care sunt cele mai bune post-it-uri?
Cu siguranță te-ai întrebat și tu măcar o dată care sunt cele mai bune mărci de post-it-uri. Și m-am gândit weekendul trecut să fac un test. Ideea mi-a venit când mergeam să-mi cumpăr câteva de la Carrefour și mă uitam la prețuri. Mereu mi s-a părut jenant să stau să tot lipesc notițele adezive la fiecare 30 de minute, așa cum tot văzusem…
Rolul tabloului kanban în comunitățile de interes.
În continuarea articolului „Despre simplitate în negociere folosind obiecte de hotar”. Realizarea unui produs software este o comunitate de interes care-și are membrii formați din măcar două comunități de practici. Definiții preluate din lucrarea lui Brian Marick: Termeni Definiție Comunitate de practici O comunitate de practică este un grup de oameni care fac un anumit tip de muncă, vorbesc reciproc cu privire la activitatea…
Despre simplitate în negociere folosind obiecte de hotar
În continuarea articolului „Exemple de obstacole în calea ajustării kanban-ului de familie”. Cred că multă lume n-a văzut utilitatea unui tablou kanban, altfel, am întâlni mult mai des această practică de management vizual în companiile de IT. Beneficiile au fost dezbătute pe larg din mai multe perspective precum comunicare informală, mediu de lucru informativ sau colaborativ, instrumente simple, urmărirea progresului și a îmbunătățirilor, performanța echipei, raportare, transparență, iluzie, trișare, etc. Însă, ideea acelui prim tablou a venit de…
Vizibilitate și negociere – Introducere în kanban
În continuarea articolului „Urgența”. Stăteam deseori la finalul zilei cu Olga să analizăm retrospectiv activitățile din timpul zilei, interacțiunea cu copiii, și în special comunicarea noastră cu Corneluș (băiatul mai mare). Încercam să dibuim acel nivel de control echilibrat care să-i permită lui Corneluș să ia decizii într-un anumit perimetru de siguranță definit de noi. Știam din experiența profesională că fără reguli…