Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

Etichetă: instrumente simple

Definiția unei cerințe pregătite și alte definiții

În continuarea articolului „Definiția unei cerințe finalizate”. Până când echipa de dezvoltare ajunge să lucreze la o cerință, acea cerință trebuie să fie pregătită, conform exemplului din rolul tabloului kanban în comunitățile de interes.  Dar când știm dacă o cerință este pregătită? Unele echipe obișnuiesc să-și îmbogățească definiția unei cerințe finalizate cu alte criterii pentru responsabilul de produs: Cerința descrisă în formatul User Story…

Definiția unei cerințe finalizate

În continuarea articolului „De la estimări relative la buget și un plan”. Ca estimarea să fie pertinentă, câteva elemente trebuie clarificate. În primul rând, este necesar să înțelegem cu toții același lucru înainte să ne jucăm cu cifrele. Când vorbim despre o cerință estimată, răspundem la întrebarea: când va fi gata? (ciclul de terminare al cerinței) sau care este efortul pe care-l vom consuma? (efortul de terminare…

Un mixt între estimările în valori absolute și cele relative

În continuarea articolului „De la estimări relative la buget și un plan”. O altă variantă, utilă îndeosebi când nu avem experiență încă cu noua echipă, este să estimăm în mod clasic valoarea punctului relativ sau a mărimilor de efort. Pornind de la aceeași listă cu cele 30 de cerințe din articolul trecut: 12 cerințe 7 cerințe 6 cerințe 3 cerințe 2 cerințe putem estima în ore,…

De la estimări relative la buget și un plan

În continuarea articolului „Vizualizarea estimărilor”. Într-un final am ajuns la cuantificarea estimărilor. Să presupunem că avem de realizat un produs al cărui comportament este definit inițial de către responsabilul de produs printr-o listă de 30 de cerințe. Echipa a estimat cerințele astfel:   însemnând: 12 cerințe 7 cerințe 6 cerințe 3 cerințe 2 cerințe Pentru a putea cuantifica elegant și simplu estimările putem adresa echipei următoarea…

Negocierea estimărilor. Când putem vota în cadrul echipei? Ce este planificarea poker?

În continuarea articolului „Negocieri în cadrul echipei. De ce să nu votăm în cadrul echipei?”. Ciudat să scriu un articol despre când putem vota în cadrul echipei știind că ieri tocmai am scris articolul „De ce să nu votăm în cadrul echipei?”. Votul poate fi deosebit de util dacă vrem să ne asigurăm că întreaga echipă s-a afirmat înaintea luării unei decizii. Este…

Importanța strategiei

În continuarea articolului „Negocierea contractuală și regulile jocului”. Fie că vrem sau nu vrem, majoritatea proiectelor IT încep înaintea creării echipei. Era extraordinar să avem mereu oameni care să aștepte ideea noului proiect, și împreună cu ei să facem toate pregătirile: să creăm o viziune pe baza unor nevoi; să creăm obiectivele și o foaie de parcurs; să creăm o listă cu cerințele inițiale (ce nevoi va adresa produsul? care…

Negocierile cu echipa de dezvoltare

În continuarea articolului „Rolul tabloului kanban în comunitățile de interes”. O echipă care nu este împuternicită se lansează în negocieri inutile cu clientul. Facem teste unitare? Facem Refactoring? Când acest lucru se întâmplă, trebuie să ne adresăm întrebarea: cine este responsabil cu calitatea produsului final? Dacă răspunsul este echipa de dezvoltare, atunci deciziile sunt luate de echipă. Toată lumea trebuie să știe cum face…

Rolul tabloului kanban în comunitățile de interes.

În continuarea articolului „Despre simplitate în negociere folosind obiecte de hotar”. Realizarea unui produs software este o comunitate de interes care-și are membrii formați din măcar două comunități de practici. Definiții preluate din lucrarea lui Brian Marick: Termeni Definiție Comunitate de practici O comunitate de practică este un grup de oameni care fac un anumit tip de muncă, vorbesc reciproc cu privire la activitatea…

Despre simplitate în negociere folosind obiecte de hotar

În continuarea articolului „Exemple de obstacole în calea ajustării kanban-ului de familie”. Cred că multă lume n-a văzut utilitatea unui tablou kanban, altfel, am întâlni mult mai des această practică de management vizual în companiile de IT. Beneficiile au fost dezbătute pe larg din mai multe perspective precum comunicare informală, mediu de lucru informativ sau colaborativ, instrumente simple, urmărirea progresului și a îmbunătățirilor, performanța echipei, raportare, transparență, iluzie, trișare, etc. Însă, ideea acelui prim tablou a venit de…

Exemple de obstacole în calea ajustării kanban-ului de familie

În continuarea articolului „Vizibilitate și negociere – Introducere în kanban”. La prima vedere, pare să fie floare la ureche să creăm un tablou kanban. Așa și este, doar că un astfel de tablou ca să țină cont de context și să reprezinte realitatea necesită o ajustare permanentă. Ideea este simplă. Pe măsură ce noi învățăm, vom optimiza atât debitul procesului nostru, cât și…