Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

Negocierile cu echipa de dezvoltare


În continuarea articolului „Rolul tabloului kanban în comunitățile de interes”.

O echipă care nu este împuternicită se lansează în negocieri inutile cu clientul. Facem teste unitare? Facem Refactoring? Când acest lucru se întâmplă, trebuie să ne adresăm întrebarea: cine este responsabil cu calitatea produsului final? Dacă răspunsul este echipa de dezvoltare, atunci deciziile sunt luate de echipă. Toată lumea trebuie să știe cum face echipa, cum va adresa ea diferitele dificultăți, dar decizia aparține echipei. Întrebarea care mi-a fost pusă cel mai des de către echipele de dezvoltare sună cam în felul următor: De ce nu-mi acceptă clientul TDD?

Dificultatea vine din modul în care programatorii văd și vorbesc despre TDD. De exemplu, un programator nu poate distinge clar între scrierea codului și scrierea testelor, sau între scrierea codului și refactoring. Toate aceste tipuri de activități specifice TDD-ului sunt imbricate, și nimeni n-ar putea spune că dacă facem TDD mai adăugăm X ore pentru scrierea testelor unitare, Y pentru refactoring, Z pentru execuția bateriei de teste. Programatorii agili, vor vorbi doar despre efortul complet de transformare a unei cerințe în increment. Atunci când echipa nu este împuternicită, ea nu este nici responsabilă. Se va lăsa bătută în aproape toate negocierile. Devine complice și va accepta orice schimbare, oricând, oricum. Nu-și cunoaște capabilitatea și va acumula frustrări.

Însă indivizii din echipă nu pierd niciodată. Dacă ai o persoană A care nu va fi corectă cu B, foarte probabil că nici B nu va fi corectă cu A. Este uman. Echipa își va crea un sistem defensiv dăunător organizației. Va face multe compromisuri legate de calitatea codului doar ca să se supună presiunii exterioare (presiune reflectată adeseori de niște indicatori). În aceeași măsură, echipa va învăța foarte multe lucruri în tot acest proces, dar va fi împiedicată să le aplice, tocmai pentru a menține niște indicatori în normele admise. Toate victoriile din negocieri se vor regăsi ca pierderi în calitatea codului, rotațiile din echipă, ș.a.m.d. negociere_echipă Citește în continuare… 

Negocierile cu echipa de dezvoltare

Cornel FătulescuDacă doriți să aflați mai multe despre mine, Cornel Fătulescu, sau proiectele în care sunt implicat, vă invit să mă descoperiți și ca Chief Platform Officer la Pentalog, să mă urmăriți pe Facebook, ca investitor la wanttolearn, să citiți unul dintre primele articole despre mine și să mă contactați urmând ghidul de pe pagina de contact.

Acest articol a fost citit de 2492 ori