Am mai scris despre limitarea cantității de muncă pentru evitarea saturării globale sau locale a sistemului. Sunt atât de multe motive bune care să descurajeze lucrul pe mai multe activități în paralel…Știința și practica spun un lucru, businessul face altceva. Săptămâna aceasta am avut patru discuții, în contexte foarte diferite, tocmai despre acest subiect. Toată lumea pare să fie de acord și…
Etichetă: Lean
Saturarea globală a sistemului. Atenție la utilizarea capacității! Limitarea cantității de muncă pentru evitarea saturării globale.
În articolul lui Stefan Thomke, din HBR, despre care am mai scris în Cele șase mituri ale dezvoltării produsului, ni se spune că utilizarea ridicată a resurselor creează inevitabil cozi de proiecte. Când munca parțial terminată stă în așteptare, până când sistemul va dispune din nou de capacitate, durata globală a proiectului va crește. … Chiar și atunci când managerii știu că se…
Cum este mai bine să limitezi cantitatea de muncă în Kanban? pentru fiecare persoană? sau pentru fiecare etapă?
Săptămâna aceasta mi s-a adresat următoarea întrebarea: Cum este mai bine să limitezi cantitatea de muncă în Kanban? pentru fiecare persoană? sau pentru fiecare etapă? S-ar putea ca subiectul să prezinte interes pentru mai multă lume, motiv pentru care m-am gândit să scriu un articol. Ce este limitarea cantității de muncă? Limitarea cantității de muncă este una din cele șase practici ale metodologiei Kanban, și reprezintă principalul mod…
Dezvoltarea în flux continuu
Trei strategii se pot aplica unui sistem: împinge (push), trage (pull) sau o combinație între cele două împinge-trage. Dacă ar fi să ne referim la o linie de producție, într-o strategie de tip împinge creăm produse sperând să răspundem unei nevoi. Ieșirile procesului nostru creează stocuri de produse care așteaptă a fi consumate. Gestionarea acestor stocuri poate fi costisitoare, iar elementele din stoc se devalorizează cu trecerea timpului. Într-o strategie de tip…
Câtă valoare aduce procesul nostru?
În continuarea articolului „Cât de performant este procesul? Value Stream Map”. Atât timp cât nu înțelegem cu toții același lucru prin valoare, sau valoare de business – din engleză: business value, ne este greu să îmbunătățim performanța sistemului. În Scaling Lean & Agile development, valoarea într-un proces este dată de suma acelor acțiuni sau gânduri care creează produsul și pentru care clientul…
Calitatea este cel mai important slogan al nostru!
În 2006 am avut șansa să lucrez alături de un client care m-a învățat multe din lucrurile despre care vorbesc astăzi. Benoit Gantaume, directorul tehnic din partea clientului, era un mare entuziast XP. Tipul era interlocutorul nostru principal. Nu prea înțelegeam eu despre ce vorbea el când venea vorba de Agile, însă cel mai ciudat aspect al colaborării noastre era faptul că nu aveam voie să acceptăm defecte. La…