Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

S-o acceptăm pe învățătoare așa cum este. Să suferim și noi, pentru că și ea a suferit.

S-o acceptăm pe învățătoare așa cum este. Să suferim și noi, pentru că și ea a suferit. Așa ne-a învățat Corneluș (pe mine și pe Olga). De două săptămâni mi-am dorit un moment liniștit în care să reflectez la ceea ce ne-a spus despre propria-i învățătoare (Doamna). Mai jos, ceea ce ne-a spus Corneluș:

Trebuie s-o acceptăm pe învățătoare așa cum este ea.

Nu știe alte metode în afară de frică, intimidare și rușine.
Cred că nu este fericită cu alegerea ei de a fi învățătoare.
E supărată că și-a ales profesia asta.

N-ar fi așa rău dacă nu ar vorbi pe tonul ăla rece cu ei, îl deranjează maniera în care comunică cu ei

Se ia și de copiii cuminți.
Atunci când greșesc copiii cuminți, îi amenință că li se scade nota la purtare.

Cred că se poartă cu ei așa cum s-au purtat și cu ea profesorii. Dacă a suferit ea, trebuie să sufere și ei.

Îmi este din ce în ce mai evident că toleranța devine o competență cheie în evoluția societății noastre. De trei ori am discutat cu Doamna să nu mai eticheteze copii. Am și poză cu lista de copii „răi” pe tablă, printre care și fiu-miu (este acasă, iar eu sunt în Vietnam, altfel o atașam la articol). Și Corneluș știe că nu face parte din categoria celor cuminți. Și mai știe că Doamna îi învață pe copii că ar trebui să le fie rușine, pentru că altfel, cum i-ar putea aduce pe drumul cel bun?! Și-așa-i intimidează dânsa, repetându-le permanent că nu vor reuși în clasa următoare, că le va fi rușine părinților la ședință, că li se scade nota la purtare, că râd ceilalți copii de ei.

Cu toate acestea, eu nu mi-am dorit un articol în care s-o critic pe învățătoare. Nu sunt surprins că-i văzută ca nefericită, dar nici nu cred că este o persoană rea. De aici și dilema noastră în modul în care să acționăm. Nu vrem să-i facem rău, ci s-o ajutăm să-și îndeplinească sarcinile de dascăl prin activități centrate pe elev. Din păcate, ea este convinsă că ceea ce face este bine și că nu există niciun alt mod posibil de a lucra cu copii. Cred că muncește mult și că are un grad de răbdare ridicat pentru branșa sa. Însă nu văd nicio urmă de inteligență emoțională (ceea ce nu este o excepție în ziua de astăzi – puțini dintre noi ne-am dezvoltat inteligența emoțională).

S-o acceptăm pe învățătoare așa cum este. Să suferim și noi, pentru că și ea a suferit.

Între timp, Corneluș reușește să vadă că nu i se dorește răul (asta este ce mi-am dorit să reiasă din articol). Doamna nu știe cum să facă altfel. Ei trebuie să sufere, pentru că și ea a suferit când a învățat.

Imagine copiată de la http://wallpaperswide.com/crying_school_children-wallpapers.html

S-o acceptăm pe învățătoare așa cum este. Să suferim și noi, pentru că și ea a suferit.

Cornel FătulescuDacă doriți să aflați mai multe despre mine, Cornel Fătulescu, sau proiectele în care sunt implicat, vă invit să mă descoperiți și ca Chief Platform Officer la Pentalog, să mă urmăriți pe Facebook, ca investitor la wanttolearn, să citiți unul dintre primele articole despre mine și să mă contactați urmând ghidul de pe pagina de contact.

Acest articol a fost citit de 10285 ori