Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

Regulile nu sunt făcute să fie încălcate. Depășirea obstacolelor. Acceptă, schimbă sau renunță!

În continuarea articolului „Indivizii și interacțiunea înaintea proceselor și uneltelor”. Una dintre cele mai mari dificultăți ale organizațiilor este gradul crescut de toleranță față de probleme. Prin toleranță nu mă refer la lipsa pedepselor sau a penalizărilor, ci la a trece cu vederea peste greutățile pe care organizația le întâmpină:

Dacă ne sună cunoscute exemplele de mai sus înseamnă că suntem sau am fost deja complici la lipsa de ineficiență a unei organizații. Să nu acceptăm, să nu schimbăm și să rămânem în acel context ne va face înainte de toate rău nouă și ulterior celorlalți.

Soluții

General valabil

Mereu putem alege una din următoarele opțiuni (Love It, Change It, Or Leave It):

  1. acceptă,
  2. schimbă sau
  3. renunță.

Pentru manageri

Ca manager ai putea să faci următoarele lucruri:

  • să-ți protejezi echipa și s-o împuternicești astfel încât să poată schimba de câte ori simte că este nevoie. Să nu faci asta este ca atunci când i-ai încuraja să renunțe, pentru că obstacolele vor apărea.
  • să-ți înveți echipa cum să reacționeze când apar obstacolele. Să treci direct la pasul următor nu va ajuta echipa să învețe să se adapteze noilor situații, deci să devină autonomă.
  • să-ți ajuți echipa să depășească obstacolele.
  • Fiecare obstacol la timpul lui. Este mereu o idee bună să ordonezi obstacolele după utilitate (raportul dintre beneficiile aduse de depășirea obstacolului și efortul necesar) și să te concentrezi pe cel cu utilitatea cea mai mare. Entuziasmul echipei scade cu cât lista de obstacole și timpul lor de rezolvare cresc.
  • să scazi numărul de reguli.

Scăderea numărului de reguli

Avem senzația că ne facem treaba mai bine dacă numărăm defectele și avem un proces pentru orice. Ne facem treaba mai bine ca manageri, ca ingineri de calitate, ș.a.m.d. În realitate, aceste poziții sunt un magnet pentru muncă cu puțină valoare adăugată. Cadrul de lucru poate să facă referire la practici și sugestii însă trebuie să conțină doar reguli pe care le alegem cu atenție. Căutăm reguli demonstrate sau pe care le testăm înainte să le oficializăm, evitând astfel riscul schimbării lor prea des, ceea ce ar duce la confuzie și inconsecvență. Regulile trebuie să fie puține la număr astfel încât să le putem înțelege, învăța și practica ușor. De exemplu, regulile în Scrum spun că trebuie să avem

  • evenimente (sprint, planificarea sprintului, revizuirea sprintului, retrospectiva sprintului, scrum-ul zilnic),
  • artefacte (Backlog-ul de produs, Backlog-ul de sprint, incrementul),
  • definiția lui finalizat și
  • cele trei roluri din echipa Scrum (responsabilul de produs, Scrum Master-ul și echipa de dezvoltare).

Sunt deja multe, greu de respectat și nu sunt făcute să fie încălcate. Puterea adaptabilității vine însă din empirismul omniprezent în organizațiile agile. Să spunem că la ultima revizuire a sprintului prezentarea incrementului n-a funcționat așa cum se aștepta echipa. În concluzia sprintului, echipa a învățat că instalarea manuală este ineficientă și ineficace. Ea ar putea crea un script de instalare automată și de îndată ce acest script a fost demonstrat ca fiind funcțional își poate modifica definiția lui finalizat astfel încât să țină cont de noua realitate.

Niciodată nu spune „niciodată”.

Ați auzit de Tedy Necula? În 2013, l-am văzut pentru prima dată la TEDx Bacău. Nu știam cine este. Formula de închidere a discursului său m-a impresionat profund: o persoană cu handicap este oricine a spus măcar o dată în viată nu pot.  Acceptă, schimbă sau renunță! nu_pot Regulile nu sunt făcute să fie încălcate. Depășirea obstacolelor.

Cornel FătulescuDacă doriți să aflați mai multe despre mine, Cornel Fătulescu, sau proiectele în care sunt implicat, vă invit să mă descoperiți și ca Chief Platform Officer la Pentalog, să mă urmăriți pe Facebook, ca investitor la wanttolearn, să citiți unul dintre primele articole despre mine și să mă contactați urmând ghidul de pe pagina de contact.

Acest articol a fost citit de 2428 ori