În continuarea articolului „Indivizii și interacțiunea înaintea proceselor și uneltelor”. Una dintre cele mai mari dificultăți ale organizațiilor este gradul crescut de toleranță față de probleme. Prin toleranță nu mă refer la lipsa pedepselor sau a penalizărilor, ci la a trece cu vederea peste greutățile pe care organizația le întâmpină: Folosim un template de document care ne dă bătăi de cap de fiecare dată. În loc…
Etichetă: reguli
Definiția unei cerințe pregătite și alte definiții
În continuarea articolului „Definiția unei cerințe finalizate”. Până când echipa de dezvoltare ajunge să lucreze la o cerință, acea cerință trebuie să fie pregătită, conform exemplului din rolul tabloului kanban în comunitățile de interes. Dar când știm dacă o cerință este pregătită? Unele echipe obișnuiesc să-și îmbogățească definiția unei cerințe finalizate cu alte criterii pentru responsabilul de produs: Cerința descrisă în formatul User Story…
Despre simplitate în negociere folosind obiecte de hotar
În continuarea articolului „Exemple de obstacole în calea ajustării kanban-ului de familie”. Cred că multă lume n-a văzut utilitatea unui tablou kanban, altfel, am întâlni mult mai des această practică de management vizual în companiile de IT. Beneficiile au fost dezbătute pe larg din mai multe perspective precum comunicare informală, mediu de lucru informativ sau colaborativ, instrumente simple, urmărirea progresului și a îmbunătățirilor, performanța echipei, raportare, transparență, iluzie, trișare, etc. Însă, ideea acelui prim tablou a venit de…
Vizibilitate și negociere – Introducere în kanban
În continuarea articolului „Urgența”. Stăteam deseori la finalul zilei cu Olga să analizăm retrospectiv activitățile din timpul zilei, interacțiunea cu copiii, și în special comunicarea noastră cu Corneluș (băiatul mai mare). Încercam să dibuim acel nivel de control echilibrat care să-i permită lui Corneluș să ia decizii într-un anumit perimetru de siguranță definit de noi. Știam din experiența profesională că fără reguli…