Cei care au participat la prezentările mele despre Lupta pentru control știu că mi-am ghidat tehnicile de cooperare după principiul: Orice metodă, practică sau unealtă ar trebui să-și păstreze eficiența și dincolo de mediul profesional (acasă, cu prietenii, în cuplu, etc.). Dacă acest lucru nu se întâmplă, atunci prefer să caut alte opțiuni. În lunile care urmează voi valida un al doilea principiu, care cred că se află la baza celui de mai sus: orice funcționează în dezvoltarea copiilor, funcționează și pentru adulți. De fapt, n-am găsit încă ceva aplicabil copiilor și care să nu meargă cu adulții (regula nu este valabilă și invers).
Și sunt hotărât să verific acest mod de gândire într-unul din programele de reconversie profesională AgileHub. Timp de o lună de zile mă voi documenta și voi învăța multe lucruri despre introducerea în programare pentru copii. Am achiziționat deja o serie de manuale ca să mă inspir cât mai mult din experiența altora. Ideea mi-a venit săptămâna trecută când am fost la Londra, de unde mi-am cumpărat și primele reviste în acest scop:
Teach your kids to code
Raspberry Pi for kids
Raspberry Pi for begginers
Experiment de reconversie profesională
1. Voi verifica că sunt corecte exemplele din cele trei manuale, o serie de articole indexate în ultimele luni și alte cărți pe care nu le-am cumpărat încă.
2. Voi crea câteva exerciții pentru verificarea cunoștințelor. Mă gândesc că dacă reușesc să construiască și să programeze o mașină cu telecomandă ca cea de mai jos
și să facă o aplicație prin care să controleze un avatar în funcție de gestica scanată de un controler kinnect
Kinect2Scratch was developed by Stephen Howell. It is available at http://scratch.saorog.com
pot considera că și-au pus bazele în programare.
3. Mă asigur că experimentul se va derula conform metodei științifice – voi cere probabil ajutorul/colaborarea unei facultăți
4. Concurs de înscriere (ne asigurăm că cursanții n-au experiență în programare, știu să folosească un calculator în alte scopuri, vom promova experimentul prin facultățile de științe umaniste)
5. Executăm experimentul cu câteva persoane (într-o primă etapă: minim 3, maxim 10).
Tot în această perioadă mă voi juca cu Scratch cu robotul Dash din reclama de mai jos. Am vorbit cu un prieten să mi-l împrumute și mie pentru o săptămână.
Deci, în lunile februarie și martie, nu doar că voi porni un șantier interesant pentru dezvoltarea IT-ului Brașovean prin AgileHub, dar voi face și câțiva pași ca educator având ca scop secundar o mai bună înțelegere a acestor unelte pentru copii.
Și Corneluș abia așteaptă!
Introducere în programare pentru copii și reconversie profesională.

Acest articol a fost citit de 2376 ori