Lucrez la o nouă prezentare „Boosting the skills of your managers” pentru PM Days în Sofia și mi-am dat seama că n-am scris nimic până acum despre jocurile „Încerc doar să te ajut” și „sărmanul”. Știu că pare a fi doar o modificare de titlu între noua prezentare și cea pe care am făcut-o pentru Codecamp, „Stimularea abilităților unui Scrum Master”, însă este o diferență de esență între cele două. Nu are sens să intru prea mult în detalii acum, dar da: există manageri în organizațiile agile!
Corneluș vine obosit de la grădiniță și este pregătit să-și descarce energia negativă acumulată în timpul zilei. Își alege un joc sau o jucărie la care Darius n-are în mod normal acces. Darius o vede și bineînțeles că vrea și el să se joace cu jucăria. La insistențele lui Darius:
– Ți-o dau, doar să nu o desfaci/strici.
Darius o desface/strică.
– Uite ce ai făcut!
Abia după ce am citit „Jocurile noastre de toate zilele” a lui Eric Berne am început să recunosc șablonul jocului „Încerc doar să te ajut”.
Să spune că suntem într-o firmă de dezvoltare software unde există mai multe echipe de programare și o singură echipă de asigurarea calității, și implicit și de testare. Echipa de testare este copleșită de muncă, drept urmare, angajează un nou tester. Acesta, de îndată ce a identificat un defect, după cum ar spune unii, de bun simț, merge direct la programator și-i spune:
– Nu este în regulă să lași astfel de probleme să treacă mai departe. Te rog să rezolvi imediat și să nu se mai întâmple.
Și nu pleacă de lângă programator până când acesta nu termină implementarea. După două săptămâni în care noul angajat s-a tot dus la programatori, numărul de defecte declarate a început să scadă. Când managerul echipei de asigurarea calității observă îmbunătățirile, îl mustră pe tester și-i spune că nu este treaba lui să vorbească cu echipa de dezvoltare. Motivul invocat fiind stresul la care va fi supusă echipa.
Acest joc se numește „Sărmanul” și este complementar cu „Încerc doar să te ajut”, singura ieșire dintr-o astfel de situație fiind întreruperea „ajutorului”:
- Managerul echipei de asigurarea calității: Vrem să creștem calitatea produselor noastre (cât timp există defecte, ne justificăm activitatea și bugetul creșterii echipei).
- Programatorul: Mă voi concentra să scriu cod de calitate (Cine este el să schimbe? Nu voi mai avea la fel de mult timp să mă recreez dacă lucrăm așa. Orice aplicație are defecte.).
„Sărmanul” este o greșeală frecvent întâlnită în firme și în societate în general. Testerul din cazul de mai sus era centrat spre produs în timp ce managerul echipei de testare își focaliza atenția asupra echipei sale, un fel de optimizare locală după cum spunea Craig Larman în cartea sa Scaling Lean & Agile Development.
Dacă doriți să aflați mai multe despre mine, Cornel Fătulescu, sau proiectele în care sunt implicat, vă invit să mă descoperiți și ca Chief Platform Officer la Pentalog, să mă urmăriți pe Facebook, ca investitor la wanttolearn, să citiți unul dintre primele articole despre mine și să mă contactați urmând ghidul de pe pagina de contact.Acest articol a fost citit de 2189 ori