În continuarea articolului „Estimări în valori absolute sau relative?”.
Un client va aprecia mereu dorința echipei de a face mai mult, însă confundarea dorințelor cu realitatea duce deseori doar la noi frustrări.
…
– Estimarea în puncte relative nu merge la noi pe proiect.
– Ce anume nu funcționează din întregul vostru proces de estimare?
– Noi punem în fiecare iterație cam 40 de puncte relative (story points). În realitate, noi nu livrăm niciodată mai mult de 20.
– Să înțeleg că voi nu aveți o problemă cu estimarea în sine, ci cu cât vă asumați în iterație?
– Corect.
– Știi care este definiția nebuniei?
– Nu.
– Să nu schimbi nimic și să aștepți rezultate diferite.
A schițat un zâmbet.
– Cât timp voi nu schimbați nimic, de ce vă luați mereu 40 de puncte relative în iterație?
– Păi, nu știm cum va reacționa clientul când îi vom zice că vom face mai puțin.
…
Atunci când nu știm cum ar reacționa clientul, poate că ar fi mult mai simplu să-l întrebăm. Oricum clientul inspectează la finalul iterațiilor munca realizată, deci ar trebui să aibă o idee despre viteza echipei. Și până la urmă, mai puțin contează de cum suntem percepuți de ceilalți cât timp suntem corecți și prezentăm lucrurile asertiv.
Nebunia – Găsiți mai multe detalii despre Cornel Fătulescu în categoria despre mine sau la pagina de contact.

Acest articol a fost citit de 2685 ori