Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

Gânduri despre colaborarea cu clientul înaintea negocierii contractuale. Lecția de marketing: Marketing Myopia de la Theodore Levitt.

Mi-am început dimineața citind articolul „Marketing Myopia” de Theodore Levitt, cel care în anul în care m-am născut, 1983, a propus o nouă definiție pentru scopul companiilor: „este mai bine să găsești și să păstrezi un client decât abia să faci bani”. Despre articol am aflat din prefața cărții „Schimbarea ca oportunitate” de Ralph Bruksos. Rareori văd o referință către un articol Harvard Business Review fără să mă opresc și să-l citesc în profunzime.

Theodore Levitt

M-am regăsit în principiile articolului, și mă întreb câte companii nu trăiesc iluzia celor patru condiții ale ciclului autoînșelător:

  • să crezi că dezvoltarea este asigurată de expansiunea unei populații mai bogate;
  • să crezi că nu există substitut competitiv pentru cel mai important produs din industrie;
  • să ai prea multă încredere în producția de masă și în avantajele scăderii rapide a costurilor și a creșterii producției;
  • să te preocupi de un produs care se pretează experimentelor științifice ,îmbunătățirii și reducerii costurilor atent controlate.

Theodore continuă: cel mai bun mod pentru o firmă să aibă noroc este să-și creeze propriul noroc. Este de preferat să știi ce determină succesul unei afaceri. Unul dintre cei mai mari inamici al acestui mod de gândire este producția în masă.

Într-adevăr producția în masă generează presiune importantă care „împinge” produsul. Dar ceea ce de obicei este accentuat este vânzarea, nu marketingul. Marketingul, un proces sofisticat și complex, este ignorat.

Diferența dintre marketing și vânzări este mai mult decât semantică. Vânzările se preocupă cu nevoile vânzătorului de a converti produsul în bani, marketingul cu ideea satisfacerii nevoilor clientului prin funcțiile produsului și cu ansamblul de lucruri asociate cu crearea, livrarea, și, într-un final, consumarea produsului” 

Din întreg articolul, noua perspectivă asupra lui Ford mi-a plăcut cel mai mult: obișnuim să-l celebrăm pentru motivele greșite: pentru geniul său de producție. Geniul său real a fost marketingul. Credem că a fost capabil să-și reducă prețul de vânzare și din acest motiv să vândă milioane de mașini la 500$ pentru că invenția sa, linia de producție, i-a redus costurile. De fapt, a inventat linia de producție pentru că a ajunsese la concluzia că poate vinde milioane de mașini cu 500$. Producția în masă a fost rezultatul, nu cauza prețurilor sale scăzute.

Am mai avut o perioadă când citeam cărțile lui Seth Godin, însă în ultimii doi ani nu m-am interesat despre articole sau cărți de marketing. Deși este scris prin 2004, articolul mi s-a părut excelent și mi-a dat apă la moară pentru alte câteva texte despre cea de-a treia valoare din manifestul agil: colaborarea cu clientul înaintea negocierii contractuale. Oare este marketingul un instrument indispensabil organizațiilor agile?

Gânduri despre colaborarea cu clientul înaintea negocierii contractuale. Lecția de marketing: Marketing Myopia de la Theodore Levitt.

Cornel FătulescuDacă doriți să aflați mai multe despre mine, Cornel Fătulescu, sau proiectele în care sunt implicat, vă invit să mă descoperiți și ca Chief Platform Officer la Pentalog, să mă urmăriți pe Facebook, ca investitor la wanttolearn, să citiți unul dintre primele articole despre mine și să mă contactați urmând ghidul de pe pagina de contact.

Acest articol a fost citit de 2266 ori