În această dimineață am recitit articolul Six Myths of Product Development, scris de Stefan Thomke și Donald Reinertsen. Căutam un grafic pe care să-l folosesc într-un alt articol de-al meu despre utilizarea capacității sistemului și Kanban.
Într-un final mi-am zis că ar fi mai interesant să popularizez articolul pentru cei care n-au auzit încă de el.
Cei doi autori au petrecut mai mult de 50 de ani să studieze și să consilieze companiile legat de problematicile dezvoltării noilor produse. Stefan Thomke este profesor la Harward Business School, iar Donald Reinertsen este președintele unei companii de consultanță.
Cele șase mituri ale dezvoltării produsului
- Să crezi că ocuparea la maximum a resurselor va îmbunătăți performanțele.
- Să crezi că procesarea muncii în loturi mari îmbunătățește economia proceselor de dezvoltare.
- Să crezi că planul de dezvoltare este grozav și că tot ce rămâne de făcut este să te ții de el.
- Să crezi că cu cât începi mai repede proiectul, cu atât se va termina mai repede.
- Să crezi că cu cât adaugi mai multe funcționalități în produs, cu atât produsul va plăcea mai mult clienților.
- Să crezi că vei avea succes dacă reușești să obții rezultatele din prima.
Pentru cine a citit cărțile lui Craig Larman, sau alți autori cu autoritate în managementul agil, articolul nu vine cu foarte multe principii în plus:
- limitarea cantității de muncă,
- vizualizarea muncii în progres,
- teoria cozii de așteptare,
- incertitudinile,
- creșterea capacității de muncă,
- sisteme de management și control,
- privilegierea loturilor de lucru mici,
- specificațiile evoluează întotdeauna,
- adaptarea planurilor,
- legea lui Little,
- etc.
Este interesant însă, să găsim mereu și alte argumente legate de teoriile științifice care stau la baza ameliorării continue într-un sistem Kanban și nu numai.
Articolul este ușor de citit și de interpretat și-l recomand cu o mică reținere. Cu mitul numărul 5, nu sunt complet de acord. Din punctul meu de vedere, autorii vorbesc despre produse cu anumite caracteristici (sector de activitate, contextul pieței. tipologia de utilizatori, etc.). Exact ca atunci când comparăm Microsoft Word cu Notepad, Wordpad sau, undeva mai la mijloc, cu Google Docs și Writter. Profesioniștii preferă să aibă toate funcționalitățile, în timp ce pot fi de acord că majoritatea populației ar avea nevoie doar de un Wordpad. Sunt întru totul de acord că până în ultimii 10 ani, rareori se gândea cineva la ergonomia aplicațiilor, aspect la fel de important în orânduirea cerințelor.
Care sunt cele șase mituri ale dezvoltării produselor?
Dacă doriți să aflați mai multe despre mine, Cornel Fătulescu, sau proiectele în care sunt implicat, vă invit să mă descoperiți și ca Chief Platform Officer la Pentalog, să mă urmăriți pe Facebook, ca investitor la wanttolearn, să citiți unul dintre primele articole despre mine și să mă contactați urmând ghidul de pe pagina de contact.Acest articol a fost citit de 3437 ori