Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

Gânduri despre învățarea în IT


Vi s-a întâmplat vreodată ca după eforturi mari să ajungeți la concluzia că trebuie s-o luați de la capăt? Ați ales o tehnologie care se pare că răspunde foarte greu la totalitatea cerințelor, un proces care îngreunează livrările, un algoritm care nu răspunde întocmai nevoilor exprimate. Asta înseamnă înainte de toate că ați învățat.

De mic copil simțeam că nu contează atât de mult ce știu, ci cât de repede voi învăța lucruri noi. Cu alte cuvinte, în cât timp mă voi adapta. Am căutat să intru într-un domeniu unde conta deșteptăciunea, în IT, dar unde cel mai adesea era apreciat cât de repede învățam lucruri noi și rezolvam probleme. Ceea ce numeam eu rezolvarea unei probleme se baza pe învățarea empirică. Însă adevăratele fructe ale învățării le-am cules abia după organizarea, integrarea și explicitarea învățăturilor empirice, fără de care crearea unui nou sistem sau produs software se poate lăsa cu deficiențe majore. Cu alte cuvinte, ai șanse mult mai mari să faci un produs nou și de calitate citind și o carte, însă fără experiența anterioară, din care să-ți fi tras învățămintele și să te fi corectat de fiecare dată când a fost nevoie, șansele de reușită scad considerabil.

Cred că toate echipele au întâlnit situații în care niciunul din dezvoltatori nu știa să dezvolte o anumită cerință. Soluțiile au fost diverse, dar de departe cele mai bune au fost atunci când echipa singură a decis că trebuie să studieze și să-și asume acele părți ale proiectului. IT-ul nu este nici mai mult, nici mai puțin decât un instrument în dezvoltarea celorlaltor domenii. Prin software putem simula reacții nucleare fără să le creăm, programăm de la roboți medicali până la banalele cumpărături online, ș.a.m.d., acoperind o gamă prea mare de cunoștințe pe care un singur om să le stăpânească. Câți programatori știu oare cum se face o intervenție chirurgicală? Deși toată lumea este de acord că ar fi indicat ca programatorii să înțeleagă și acest aspect înainte să se apuce de programarea unui robot. Din păcate, managerii și clienții din IT-ul românesc, continuă paradoxal să desconsidere învățarea ca ADN-ul dezvoltării software. Și susțin afirmația de mai sus observând omiterea inconștientă a programelor adecvate de dezvoltare personală.

Ce contează cel mai mult pentru o firmă:

  1. să li se dea mură-n gură angajaților, informație cu informație?
  2. sau să-i învățăm să se redescopere, și să-și regăsească interesul de a învăța singuri?

Dacă prima variantă este rezolvată de obicei prin cursuri, a doua este definită de acompaniere și coaching. Lipsa coaching-ului din companiile de IT românești este astăzi o problemă gravă și explică, din punctul meu de vedere, absența celor mai bune practici de inginerie din domeniu.

Citește în continuare …

Gânduri despre învățarea în IT

 

Cornel FătulescuDacă doriți să aflați mai multe despre mine, Cornel Fătulescu, sau proiectele în care sunt implicat, vă invit să mă descoperiți și ca Chief Platform Officer la Pentalog, să mă urmăriți pe Facebook, ca investitor la wanttolearn, să citiți unul dintre primele articole despre mine și să mă contactați urmând ghidul de pe pagina de contact.

Acest articol a fost citit de 2720 ori