Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

Interviul


În continuarea articolului „Jumătatea plină a paharului”.
Acum o săptămână am făcut un interviu pe Skype cu un candidat pentru poziția de Product Owner. Printre discuții, încercam să văd cum ar aborda o nouă idee de produs software pornind de la sugestie și ajungând până la implementare. Multe aspecte mi-au plăcut: capacitățile analitice, atitudinea, abordarea, deși deficitul de competență în negociere, în marketing sau în definirea și în inspectarea produsului era evident. Se spune că fiecare are nevoie la un moment dat de un îndrumător care să ne ajute să progresăm. Cu siguranță candidatul în cauză nu și-l găsise încă. Orice se poate învăța. Este important însă de știut că dacă nu suntem corecți atunci când spunem că folosim User Story-ul ca format de definire a exigențelor în mod curent, lipsa experienței iese foarte repede la iveală din cauza însuși reflexului nostru de a gândi lucrurile mult prea complex.

Astfel, prima dată când vom scrie un User Story vom trece de la formatul „As a … I want to … so that” la „As a … I want to be able to … so that …”. Mai complicat?! Cine a pregătit multe User Story-uri, înțelege interesul de a reveni regulat asupra lor și le va reformula. Setul de indicatori de lipsa de experiență este completat rapid de dificultatea identificării lui „so that” sau folosirea rolurilor din organizație în locul celor din aplicație „As a Product Owner …”.

Se mai spune însă, că atunci când discipolul este pregătit apare și profesorul. Candidatul a fost impresionat de ușurința cu care își poate exprima User Story-urile și cât de ușor ne-a fost să colaborăm chiar dacă nu lucram în același loc. Interviul Citește în continuare…

Interviul – Găsiți mai multe detalii despre Cornel Fătulescu în categoria despre mine sau la pagina de contact.

Cornel FătulescuDacă doriți să aflați mai multe despre mine, Cornel Fătulescu, sau proiectele în care sunt implicat, vă invit să mă descoperiți și ca Chief Platform Officer la Pentalog, să mă urmăriți pe Facebook, ca investitor la wanttolearn, să citiți unul dintre primele articole despre mine și să mă contactați urmând ghidul de pe pagina de contact.

Acest articol a fost citit de 1926 ori