Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

Rolul tabloului kanban în comunitățile de interes.


În continuarea articolului „Despre simplitate în negociere folosind obiecte de hotar”.

Realizarea unui produs software este o comunitate de interes care-și are membrii formați din măcar două comunități de practici.

Definiții preluate din lucrarea lui Brian Marick:

Termeni Definiție
Comunitate de practici O comunitate de practică este un grup de oameni care fac un anumit tip de muncă, vorbesc reciproc cu privire la activitatea lor, și care se identifică într-o anumită măsură cu această muncă. Programatorii sunt o comunitate de practică. Contabilii o alta.
Comunitate de interes O comunitate de interes implică membri ai diferitelor comunități de practici pentru a rezolva o anumită problemă de interes comun. O echipă de programatori și contabili care înlocuiesc sistemul contabil al companiei sunt o comunitate de interes.

Tabloul kanban, fiind un obiect de hotar, devine automat și un punct comun de referință pentru conversațiile dintre comunitățile de practici. În exemplul de mai jos, avem o comunitate de interes și trei comunități de practici.

Kanban_pentru_IT_-_exemplu_-_Cornel_Fătulescu - Fără Limite

 

Comunitățile de practici identificate

Clienții produsului

În acest exemplu, clienții sunt atât finanțatorii produsului cât și utilizatorii finali. În cotidianul lor, produsul rezultat nu este decât un instrument.

Responsabilul de produs

Cunoaște foarte bine mediul operațional, contextul și nevoile clienților săi. Face parte din echipa de dezvoltare, dar activitățile lui sunt complet diferite de cele ale programatorilor. Munca lui servește atât programatorilor cât și clienților. Responsabilul de produs se asigură că echipa primește rapid răspunsurile la întrebările lor, fiind mult mai accesibil decât clienții săi. Munca responsabilului de produs constă în primul rând din:

  • definirea produsului,
  • comunicarea necesară în jurul produsului și
  • inspectarea produsului.

Programatorii

Munca dezvoltatorilor constă în transformarea cerințelor primite de la responsabilul de produs, sub formă de User Story sau defect, și incrementarea acestora în produsul final.

Tabloul kanban

Kanban_pentru_IT_-_exemplu_-_Cornel_Fătulescu_-_Fără_Limite_-_Faza_de_analiză

Această viziune globală asupra procesului, proiectată într-un tabloul kanban, evidențiază majoritatea regulilor organizației. De exemplu, putem înțelege că sugestiile clienților nu ajung direct în lista cu cerințe de rafinat a responsabilului de produs. Acest lucru i-ar fi poluat foarte mult activitatea. Responsabilul de produs își alege la momentul oportun, după terminarea muncii în curs, sugestiile cu utilitatea cea mai mare, fiind pus câteodată în situația în care trebuie să convingă clienții să renunțe la anumite idei. Tot din tabloul de mai sus, putem deduce că responsabilul de produs primește sugestii și livrează User Story-uri.

Citește în continuare…

Rolul tabloului kanban în comunitățile de interes 

Cornel FătulescuDacă doriți să aflați mai multe despre mine, Cornel Fătulescu, sau proiectele în care sunt implicat, vă invit să mă descoperiți și ca Chief Platform Officer la Pentalog, să mă urmăriți pe Facebook, ca investitor la wanttolearn, să citiți unul dintre primele articole despre mine și să mă contactați urmând ghidul de pe pagina de contact.

Acest articol a fost citit de 3232 ori