Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

Etichetă: definiții pe înțelesul tuturor

Vizualizarea estimărilor

În continuarea articolului „De ce numerele Fibonacci?”. Înainte să continui cu cuantificarea despre care vorbeam în articolul „De ce numerele Fibonacci?”, vreau să mai descriu un procedeu care s-a dovedit a fi util în procesul de estimare. Atunci când explicam despre cum ne poate servi votul în alinierea membrilor echipei utilizând planificarea Poker (planning poker),de dragul exemplului, am omis să spun că mai întâi se alege un etalon la care ne raportăm…

Negocierea estimărilor. Când putem vota în cadrul echipei? Ce este planificarea poker?

În continuarea articolului „Negocieri în cadrul echipei. De ce să nu votăm în cadrul echipei?”. Ciudat să scriu un articol despre când putem vota în cadrul echipei știind că ieri tocmai am scris articolul „De ce să nu votăm în cadrul echipei?”. Votul poate fi deosebit de util dacă vrem să ne asigurăm că întreaga echipă s-a afirmat înaintea luării unei decizii. Este…

Iterații cu durată fixă sau variabilă?

În continuarea articolului „Ce sunt iterațiile?”. În articolul precedent am vorbit despre iterații fără să explic dacă ar fi mai bine ca acestea să aibă durată fixă sau variabilă. Explicația o voi lua din discuția cu un potențial client în căutarea unei firme de outsourcing: – Agilitatea este supralicitată. Noi am încercat și n-a mers. Mă simțeam exact ca înaintea începerii unei discuții interminabile despre cel mai bun limbaj de programare.…

Ce sunt iterațiile?

Pasiunea lui Corneluș pentru matematică a prins elan de îndată ce a primit prima tablă magnetică. Lui îi plăceau numerele, iar eu căutam noi moduri de a-i explica relațiile dintre ele. La un moment dat, mi-am stabilit ca obiectiv să-i lămuresc logica trecerii de la 19 la 20, de la 29 la 30 și tot așa până la 100. Mai întâi i-am desenat pe tablă o matrice cu…

Estimări în valori absolute sau relative?

În continuarea articolului „În grafic”. Când Corneluș avea 3 anișori, am construit un zid din lego și l-am rugat să-mi spună cât este de mare. Mi-a răspuns că zidul este cât el de mare. În altă zi am construit un zid mai mic și l-am întrebat din nou. Primul răspuns a fost doar că e un zid mare. Am repetat întrebarea, și mi-a…