Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

Definiția unei cerințe pregătite și alte definiții


În continuarea articolului „Definiția unei cerințe finalizate”.

Până când echipa de dezvoltare ajunge să lucreze la o cerință, acea cerință trebuie să fie pregătită, conform exemplului din rolul tabloului kanban în comunitățile de interes. Kanban_pentru_IT_-_exemplu_-_Cornel_Fătulescu_-_Fără_Limite_-_Faza_de_analiză Dar când știm dacă o cerință este pregătită? Unele echipe obișnuiesc să-și îmbogățească definiția unei cerințe finalizate cu alte criterii pentru responsabilul de produs:

  • Cerința descrisă în formatul User Story
  • Criteriile de acceptanță și cazurile de test sunt definite
  • Schițele ecranelor și elementele de ergonomie sunt definite
  • Cerința corespunde criteriilor INVEST
  • Criteriile de performanță sunt exprimate atunci când este necesar
  • Tabloul de vizibilitate este adus la zi
  • Responsabilul de ofertă explică cum va inspecta această cerință
  • Cerința este clarificată și estimată de echipa de dezvoltare
  • Cerința este împărțită în sarcini
  • Sarcinile sunt planificate
  • Tabloul de vizibilitate este adus la zi
  • Codul scris utilizând TDD (testele sunt scrise și trec) compilează în local și este revizuit în urma analizei statice de cod
  • Toate cazurile de test asociate cerinței sunt executate cu succes
  • Codul este împins pe serverul de surse
  • Build-ul a fost creat cu succes pe platforma de integrare continuă
  • Criteriile de analiză statică de cod sunt executate cu succes și pe platforma de integrare continuă
  • Codul este revizuit (sau s-a programat în pereche)
  • Testare manuală pe platforma A și navigatorul Y
  • Feedback rapid de la responsabilul de produs înainte de demo
  • Tabloul de vizibilitate este adus la zi
  • Testare manuală pe platformele A,B,C și navigatoarele X, Y, Z
  • Testele de regresie sunt executate cu succes
  • Tabloul de vizibilitate este adus la zi

Altele preferă să facă distincția clară între ele: definitioa_unei_cerințe_pregătite Însă eu prefer să fac diferența între ceea ce înseamnă cerințe pregătite și iterații pregătite sau cerințe finalizate și iterații finalizate: definițiile_de_pregătit_și_finalizat În principiu, definițiile pentru iterații țin de niște sarcini recurente și lucrul pe mai multe cerințe în același timp. Cu alte cuvinte, o cerință poate fi pregătită, ceea ce nu face și iterația pregătită. O iterație nu poate fi pregătită fără suficient de multe cerințe pregătite și incluse în acea iterație. La fel și pentru finalizarea cerințelor. O cerință poate fi finalizată, dar acest lucru nu înseamnă că iterația este finalizată. Iar lista de definiții se poate îmbogăți și mai mult pe măsură ce creștem spectrul de gestiune al proiectului:

  • Definiția unei livrări pregătite și definiția unei livrări finalizate
  • Definiția unui proiect pregătit și definiția unui proiect finalizat
  • etc.

cum_vei_testa_acest_scenariu Definiția unei cerințe pregătite și alte definiții.

Citește în continuare …

Cornel FătulescuDacă doriți să aflați mai multe despre mine, Cornel Fătulescu, sau proiectele în care sunt implicat, vă invit să mă descoperiți și ca Chief Platform Officer la Pentalog, să mă urmăriți pe Facebook, ca investitor la wanttolearn, să citiți unul dintre primele articole despre mine și să mă contactați urmând ghidul de pe pagina de contact.

Acest articol a fost citit de 3293 ori