Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

Diferența dintre levier și delegare, de la Tony Robbins

La conferința [email protected]șov, vorbeam despre instrumente complexe de planificare și de comunicare pe care le folosim la muncă. Părerea mea este că dacă aceste instrumente sunt atât de bune, atunci ele vor da rezultate și în viața privată, în comunicarea cu partenerul de viață, cu copiii sau cu prietenii. Până la urmă, de ce să nu investim la fel de multă energie în toate relațiile care contează pentru noi? Ce ne poate afecta mai tare: să rămânem fără job? să divorțăm ? sau să aflăm că s-a întâmplat ceva cu copiii noștri? Haideți să luăm atunci toate aceste instrumente și să le demonstrăm eficiența! Dacă rezultatele întârzie să apară în vreunul din cazuri (muncă, prieteni, familie), atunci poate că n-ar fi rău să căutăm alte instrumentele care să răspundă și acestor nevoi – tare aș vrea să văd pe cineva utilizând WBS-ul și Gantt-ul în familie :)). Adică nu m-ar surprinde să nu meargă. Păi, și dacă nu merge, să trecem la instrumente mai pragmatice, iar după ce ne îndrăgostim de ele să le folosim și la muncă. Altfel ar fi păcat.

Astăzi, uitându-mă la înregistrarea lui Tony Robbins despre RPM (Rapid Planning Method), văd din nou principii simple pe care le aplic deja, atât în viața privată, cât și în cea profesională. Mai țineți minte când discutam despre diferențele dintre problema pe care vrem s-o rezolvăm și cea pe care este de preferat s-o rezolvăm? Nu este similară chestiunea cu: ce vreau cu adevărat? Sau atunci când agilitatea ne spune să nu ne îngrijorăm că anumite funcționalități nu sunt implementate, oricum echipa s-a ocupat de ceea ce aducea cea mai mare valoare adăugată, nu este vorba despre exact același principiu ca în RPM?

  • Capturarea poate fi văzută ca notițele adezive pe care le ordonăm în Backlog și le etichetăm. Și chiar mai aproape de RPM, acasă am diferite zone de notițe grupate pe categorii, tocmai în acest scop, să le preiau mai târziu.
  • Categorisirea, segmentarea și reorganizarea este similară cu rafinarea Backlog-ului.
  • Notițele pe care vrem neapărat să le facem (must) sunt ordonate mai sus în Backlog.
  • Planul de acțiune masivă (Massive Action Plan) seamănă cu descrierea unei cerințe în format user story în care sunt enunțate atât intenția,cât și scopul și sarcinile asociate implementării acesteia. Să nu mai spun cât de mult seamănă și cu notițele care-mi rezultă în urma sesiunilor de coaching.

Însă ideea articolului mi-a venit datorită încheierii lui Tony. diferența dintre delegare și levier. Niciodată n-am văzut necesitatea înlocuirii delegatului cu un levier. Metafora este excelentă. Exact despre asta vorbeam și eu ieri în articolul Da sau Nu.

Vizionare plăcută!

Diferența dintre levier și delegare, de la Tony Robbins

Cornel FătulescuDacă doriți să aflați mai multe despre mine, Cornel Fătulescu, sau proiectele în care sunt implicat, vă invit să mă descoperiți și ca Chief Platform Officer la Pentalog, să mă urmăriți pe Facebook, ca investitor la wanttolearn, să citiți unul dintre primele articole despre mine și să mă contactați urmând ghidul de pe pagina de contact.

Acest articol a fost citit de 2413 ori