Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

Gânduri despre școală, pedagogii alternative și creativitate.

În 2015 îl vom înscrie pe Corneluș la școală. Unul dintre cele mai urâte vise ajunge să devină realitate: Corneluș intră în sistem. Pe o scară de la 1 la 10, unde 10 înseamnă că am încredere în profesori, în utilitatea informațiilor primite și în programa școlară, și în special în modul în care informația va fi predată, modul în care evaluările vor fi făcute și în capacitatea profesorului de a-mi ajuta copiii să se depășească pe ei înșiși fără daune pe termen lung. 10 înseamnă un sistem care va hrăni curiozitatea naturală a copiilor mei, le va stimula creativitatea și nu mi-i va alinia la norme. 1 înseamnă fără educație, fără școală și fără părinți preocupați de dezvoltarea copiilor. Deci, cum văd eu mersul la școală pentru copiii mei? Răspunsul este 2! Un sistem în care etichetele, comparațiile și mediocritatea sunt la ele acasă. Iar dacă cumva ești unul dintre puținii care părăsesc ciclul primar cu încrederea în tine neclintită, nu-i nimic, urmează alte etape obligatorii din viața ta.

Nici pentru mine nu este clar cum s-ar putea umple acei pași până la 10. Știu însă că nu cantitatea informațiilor memorate contează, ci cât de repede ne lepădăm de deprinderile vechi și învățăm lucruri noi. Educația fără pedepse și fără recompense ar obține probabil un binemeritat loc 5.

pedagogii alternativeM-am apucat să citesc despre pedagogiile alternative. Nu sună promițător, în schimb sună foarte scump. Sper ca de acum într-o lună de zile să luăm deja o decizie. Acesta este singurul motiv pentru care opțiunea emigrării nu a fost stinsă complet. Deși nici pe dincolo nu sunt atât de multe școli așa cum îmi doresc eu pentru copiii mei și în niciun caz mai ieftine. Acesta este și singurul motiv pentru care-mi pare rău că nu m-am interesat cu mult mai devreme de crearea unei școli care să favorizeze dezvoltarea copiilor. O școală care să nu să creeze adulți după aspirațiilor părinților sau normele sistemului, ci după capabilitățile și evoluția fiecăruia.

Vă mai fac un semn pe blog când voi ajunge la o concluzie în urma acestui proces. Momentan sunt doar la stadiul de documentare. Până atunci, vă las să vă uitați și voi la un filmuleț pescuit de pe facebook despre școală și creativitate:

Gânduri despre școală, pedagogii alternative și creativitate.

Cornel FătulescuDacă doriți să aflați mai multe despre mine, Cornel Fătulescu, sau proiectele în care sunt implicat, vă invit să mă descoperiți și ca Chief Platform Officer la Pentalog, să mă urmăriți pe Facebook, ca investitor la wanttolearn, să citiți unul dintre primele articole despre mine și să mă contactați urmând ghidul de pe pagina de contact.

Acest articol a fost citit de 3253 ori