Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

Etichetă: definiția unei iterații finalizate

Ultimul sprint – un rău necesar

În continuarea articolului „Diavolul este în detalii”. De ce avem nevoie de definiția unei cerințe finalizate am vorbit deja. La fel am vorbit și despre definiția unei iterații sau a unei livrări finalizate. Merită să mai zăbovim un pic asupra numărului de definiții. Este important de reținut că în ghidul Scrum este menționată o singură definiție atât pentru finalizarea cerințelor, cât și pentru finalizarea incrementului. Atunci…

Planificarea proiectului

În continuarea articolului „Ce este factorul de concentrare?”. De îndată ce avem contextul iterației/sprintului putem trece la simularea bugetului și la estimarea datelor mai importante din calendar, conform ipotezelor agreate. Avem mărimea echipei, durata iterației/sprintului, factorul de concentrare și valoarea punctului relativ. Mai trebuie să știm totalitatea numărului de puncte estimate inițial. Date fiind estimările de mai jos: Categoria de efort Categoria de efort…

Definiția unei cerințe pregătite și alte definiții

În continuarea articolului „Definiția unei cerințe finalizate”. Până când echipa de dezvoltare ajunge să lucreze la o cerință, acea cerință trebuie să fie pregătită, conform exemplului din rolul tabloului kanban în comunitățile de interes.  Dar când știm dacă o cerință este pregătită? Unele echipe obișnuiesc să-și îmbogățească definiția unei cerințe finalizate cu alte criterii pentru responsabilul de produs: Cerința descrisă în formatul User Story…