Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

Etichetă: strategie

Da sau nu. Cum poate managerul să evite neînțelegerile atunci când dă obiective

În weekend mi-a trecut prin cap următoarea întrebare: cât de des ni se întâmplă să ni se smulgă de la noi câte un Da sau un Nu, iar în vâltoarea afacerilor să nu se verifice dacă acel răspuns este un angajament veritabil sau o ieșire (o scurtătură) dintr-un potențial conflict. Efectul unor astfel de scurtături întârzie rareori să apară și rezultă sistematic într-o…

Cât de diferiți sunt consultanții în IT de medici? Gânduri despre furnizorii IT și orchestrarea performanței.Unde este bine să avem consultantul generalist?

Am auzit și-am văzut atât de multe experiențe nefericite de consultanță în IT, încât am ajuns să cred că apelul (nepregătit) la consultanță este similar cu jucatul la loto. Ca să-mi susțin afirmația de mai sus voi face mai multe paralele între mersul la consultantul în IT și mersul la medic. Consultantul generalist Dacă lucrați în IT, foarte probabil că vi s-a întâmplat să participați la măcar o discuție lungă și…

Gânduri despre furnizorii IT și orchestrarea performanței prin externalizarea Scrum Master-ilor

În cartea „Concurența într-o lume plată”, frații K. Fung spun că în momentul în care „proprietatea este minimizată, orchestrarea devine mai importantă”. Adică, într-o rețea pe care o orchestrezi și în care ai și proprii furnizori, mai întâi te vei interesa de binele acelor furnizori și ulterior de cel al clienților. Dacă nu ești proprietarul furnizorilor, atunci te vei concentra pe orchestrare, deci pe…

Importanța strategiei

În continuarea articolului „Negocierea contractuală și regulile jocului”. Fie că vrem sau nu vrem, majoritatea proiectelor IT încep înaintea creării echipei. Era extraordinar să avem mereu oameni care să aștepte ideea noului proiect, și împreună cu ei să facem toate pregătirile: să creăm o viziune pe baza unor nevoi; să creăm obiectivele și o foaie de parcurs; să creăm o listă cu cerințele inițiale (ce nevoi va adresa produsul? care…