Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Vizibilitate tuturor!

Sunt adeptul suprimării formelor fără fond cu precădere prin educație, viziune comună, focalizarea energiilor, obiectivism și foarte multă răbdare.

Etichetă: adaptare

Niciun proces final. Care sunt diferențele dintre un proces empiric și unul definit?

În continuarea articolului „Gânduri despre agilitate. Ce înseamnă să fim agili?”. „Niciun proces final”, sau fără proces finit, era denumirea unui paragraf în cartea „Scaling Lean & Agile Development” a lui Craig Larman. Nimic nu putea fi mai șocant pentru mine. Tocmai fusesem formatat, în perioada 2007-2008, la standardul ISO 9001, care punea accentul pe proces înainte de orice altceva.  O parte din răspunsul la această nedumerire a venit…

Un mixt între estimările în valori absolute și cele relative

În continuarea articolului „De la estimări relative la buget și un plan”. O altă variantă, utilă îndeosebi când nu avem experiență încă cu noua echipă, este să estimăm în mod clasic valoarea punctului relativ sau a mărimilor de efort. Pornind de la aceeași listă cu cele 30 de cerințe din articolul trecut: 12 cerințe 7 cerințe 6 cerințe 3 cerințe 2 cerințe putem estima în ore,…

Importanța strategiei

În continuarea articolului „Negocierea contractuală și regulile jocului”. Fie că vrem sau nu vrem, majoritatea proiectelor IT încep înaintea creării echipei. Era extraordinar să avem mereu oameni care să aștepte ideea noului proiect, și împreună cu ei să facem toate pregătirile: să creăm o viziune pe baza unor nevoi; să creăm obiectivele și o foaie de parcurs; să creăm o listă cu cerințele inițiale (ce nevoi va adresa produsul? care…

Noutățile din ultima versiune a ghidului Scrum

Mă gândeam pentru cursul de Scrum Gratuit de la Brașov și cele care vor urma să pun la dispoziție ultima versiune a Ghidului Scrum în Română. Zis și făcut.  Exercițiul a fost mai mult decât interesant. Este impresionant cât de preciși încearcă să fie autorii cu cuvintele lor în acest ghid. Astfel am încercat să punctez în traducere diferențele dintre versiunea…